Företag är beroende av fysiska möten

Även om ett företag satsar stenhårt på att hålla ett onlineföretag igång och sköta alla delar via digitala medel så är företagen fortfarande beroende av fysiska möten och nätverk. De som väljer att inte erbjuda sina kunder ett fysiskt möte gör detta i ovetskapen om hur mycket de kan vinna på ett mer transparent tillvägagångssätt. Att ha kundmöten ger fördelarna:

  • Kunden får chansen att känna ett engagemang till företaget som de skall samarbeta eller köpa tjänster av.
  • Det blir lättare en bättre dialog mellan kunden och företaget. Det blir lättare att få ett samförstånd mellan två parter om man kan sitta ner och diskutera det hela mellan två ögon.
  • Med ett kundbesök så kan man också visa upp den seriösa sidan av företaget som man inte kan visa över ett samtal eller en chatt.

Om företaget är helt befriat från lokaler att ha kundmöten i så är det en smart idé att boka rum, att ha konferens eller att ta kundmötet hos kunden. Att hitta konferensutrymmen är inte svårt, sök exempelvis på ”konferens Göteborg” så kommer ett flertal bra alternativ upp. Ett sådant är Ästad Gård som dels har en egen vingård och flera konferensalternativ. Här kan ni som företag också skämma bort era anställda med avslappning eller gruppstärkande aktiviteter.